شهرک رضوی بسطام با ۳ دهه قدمت هنوز از کمبود خدمات شهری رنج می‌برد
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

بسطام - خبرگزاری مهر: نزدیک به سه دهه از احداث شهرک رضوی در حدود یک کیلومتری جاده بسطام آزاد شهر می گذرد و با بیش از ۵۰ خانوار جمعیت، هنوز فقدان برخی خدمات شهری که این روزها در روستاها هم وجود دارد برای ساکنان مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نقاط و مراکز جمعیتی که شکل گیری آنها بر مبنای ضوابط قانونی بوده و در حریم شهرها قرار می گیرند، بر اساس قانون تحت نظارت و کنترل شهرداری قرار گرفته و ضوابط و مقررات تعیین شده برای حریم در طرح جامع شهر بر این مناطق حاکم است.

شهرداري‌ها علاوه بر اجراي طرح‌هاي عمراني از جمله احداث و توسعه معابر ملزم به تأمين خدمات شهري و تأسيسات زيربنايي در چارچوب وظايف قانوني خود در داخل محدوده شهر هستند و خدمت‌رسانی به مردم از وظایف مهمی است که مسئولان باید در این مسیر گام بردارند.

در این بین شهرک رضوی شهر بسطام با بیش از ۵۰ خانوار جمعیّت از فقدان برخی خدمات شهری نظیر نانوایی، روشنایی مناسب، خدمات آموزشی، مجاورت با زمین های زراعی و بلامعارض، حمل و نقل و امنیت رنج می برد.

عبور و مرور خطرناک شهرک‌نشینان مجاور جاده پر تردد بسطام – آزادشهر

یکی از اهالی این شهرک در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که بیست و پنج سال است در این محل زندگی می کند گفت: در اینجا مشکلات کم نیست، به واسطه فاصله دو کیلومتری این شهرک با بسطام و مجاورت با زمین های زراعی و متروکه، عمدتا تردد سگ های ولگرد و حیوانات موذی برای ساکنان به معضلی جدی تبدیل شده است.

محمدی، با اشاره به تردد آزادانه موش، سوسک و سگ در معابر این شهرک افزود: متاسفانه با وجود جمع آوری زباله ها توسط شهرداری بسطام، کماکان مشکلات بهداشتی داریم که یکی از عوامل آن، تردد گله های دام و زمین های بلامعارض در محدوده شهرک رضوی است و مشکلات فراوانی برای اهالی ایجاد کرده است.

این بانوی مقیم شهرک رضوی درباره عدم وجود نانوایی در این محل با یادآوری این مطلب که برای تهیه نان باید به شهر بسطام برویم خاطر نشان کرد: نبود روشنایی کافی و مجاورت با جاده پرتردد بسطام-آزادشهر عبور از عرض جاده بسیار خطرناک است و تا کنون شاهد حوادث زیادی بوده ام که متاسفانه دلخراش ترین آنها کشته شدن پیرزنی بود که در سال های پیش رخ داد.

شهرک رضوی بسطام

چرا کسی صدای ما را به گوش مسئولان نمی‌رساند

یکی دیگر از ساکنان این شهرک با اشاره به عدم توجه مسئولان به وضعیت ساکنان شهرک رضوی عنوان کرد: با شما صحبت نمی کنم چرا که بارها آمده اید و رفته اید اما صدای ما به گوش مسئولان نرسیده و در وضعیت ما سال های سال است که تفاوتی رخ نداده است.

نظری اذعان داشت: سال گذشته نسبت به آسفالت و احداث پارک کوچکی در حاشیه شهرک رضوی توسط شهرداری بسطام اقدام شد اما اختلاف سطح این مکان با جاده، موجب تجمع آب های جاری در حاشیه شهرک می شود و مشکلات عدیده ای را برای ما به وجود آورده است.

وی تاکید کرد:  روشنایی نیز یکی دیگر از معضلات ما است واقعا تردد در این شهرک سخت است و نمی توان نگران سلامتی خانواده خود نبود.

اتوبوس  دانشگاه‌های اطراف، حاضر به سوار کردن مردم شهرک نیستند

بانوی دیگر ساکن شهرک رضوی با اشاره به مشکلات تردد دانش آموزان به مدارس سطح شهر بسطام ابراز داشت: برای تردد فرزندانمان به تازگی سرویس ایاب و ذهاب گذاشته شده اما این خودرو بعضا در تردد تاخیر دارد و یا دانش آموزان را طرف دیگر جاده پیاده می کند و این امر خطر ساز است.

این بانو که حاضر نشد نامش را بگوید، نبود پل عابر پیاده را یکی دیگر از مشکلات تردد اهالی شهرک دانست و اظهار داشت: تردد در عرض جاده برای افراد با تجربه و مسن دشوار است چه برسد به کودکان و فرزندانمان که در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

وی با بیان این مطلب که  اتوبوس های شرکت واحد متعلق به دانشکده کشاورزی دانشگاه جامع شاهرود در جوار این شهرک در تردد هستند اما با وجود سرما و گرما حاضر به سوار کردن اهالی شهرک نیستند یادآور شد: این اتوبوس ها با دو یا سه دانشجو شهرک را ترک می کنند اما حاضر به سوار کردن افراد یا کودکان ما نیستند.

شهردار بسطام به مشکلات مطرح شده شهرک رضوی پاسخ می‌دهد

شهردار بسطام با بیان این مطلب که بنده نیز از وضعیت فعلی شهرک رضوی راضی نیستم، گفت: مردم بهترین مدیران ما هستند چراکه اگر مسئولی خود را در بطن جامعه قرار دهند همانگونه که انتظاراتی را در درون زندگی اجتماعی خود احساس می کند، به انتظارات مردم نیز باید توجه کند.

علی یعقوبیان با اشاره به وضعیت ساکنان شهرک رضوی با بیان این مطلب که شهرک رضوی هم از این امر مستثنا نیست و واقعا محروم واقع شده افزود: برای رفع مشکلات از زمان تصدی پست شهرداری بسطام سعی کرده ام تقسیم خوب اعتبارات در حوزه خدماتی بین همه نقاط شهر را در دستور کار قرار دهم.

وی با یادآوری این مطلب که شرایط نابسامان این شهرک همواره آزارم می داد و به این خاطر تکمیل بلوار بسطام تا محدوده دانشکده کشاورزی را آغاز کردم خاطر نشان ساخت: مجموعه شهرداری بسطام در آن زمان تلاش کرد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نسبت به تکمیل این راه اقدام کند و خوشبختانه به دنبال این حرکت ادارات برق، راه، آب و ... نیز توجه خود را معطوف به این بلوار کردند.

شهرک رضوی بسطام

روح جاده بسطام – آزادشهر در اختیار اداره کل راه و ترابری است

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش برای احداث میدان در منطقه شهرک رضوی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تلاش برای اخذ مصوبات این میدان موسوم به امام رضا(ع) از سال های گذشته به صورت جدی در حال پیگیری بوده است و خوشبختانه در روزهای پایانی دوره خدمت رسانی فرماندار سابق شهرستان شاهرود مصوبه احداث این میدان اخذ شد.

یعقوبیان با بیان این مطلب که تنها جسم جاده بسطام-آزاد شهر در اختیار ما است، تاکید کرد: روح این مسیر در تملک اداره راه و ترابری است و به واسطه قرار داشتن جاده بسطام-آزادشهر در مسیر ترانزیت بین المللی ، این امر موجب می شود تا تعامل اداره کل راه و ترابری استان مورد نیاز باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد موعد تاسیس میدان امام رضا(ع) در منطقه شهرک رضوی عنوان کرد: هزینه ساخت این میدان در بودجه عمرانی سال ۹۴ شهرداری بسطام پیش بینی شده و امیدواریم پس از بررسی در جلسات شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار بگیرد.

برنامه‌های خاصی در اعتبارات سال آینده شهرداری گنجانده شده

شهردار بسطام تاکید کرد: اخذ مجوز این میدان با زحمت فراوانی میسر شده است و از این بابت بسیار امیدواریم که این تلاش ها مورد عنایت شورای اسلامی شهر بسطام قرار بگیرد و به زودی شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در شهرک رضوی اذعان کرد: سال گذشته با تلاش شهرداری بسطام یک واحد وسایل بازی برای استفاده کودکان، با اعتباری بالغ بر ۷۰میلیون ریال، در این شهرک احداث شده، مجموعه بازی روشنایی محوطه ورودی شهرک رضوی نیز تقویت شد و همچنین آسفالت ورودی این شهرک با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیون ریال در فروردین ماه سال جاری به انجام رسیده است.

یعقوبیان ورودی های شهرک رضوی را حادثه خیز قلمداد کرد و اظهار داشت: برای این منطقه برنامه های خاصی را پیش بینی کرده ایم که در اعتبارات سال آینده مجموعه شهرداری بسطام گنجانده شده است.

۱۶۰ کامیون ده تنی نخاله از این شهرک جمع آوری شده است

شهردار بسطام اعتبارات شهرداری را نیز محدود اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در حد توان توانسته ایم کارهای مثبتی را به انجام برسانیم در حال حاضر روزهای یکشنبه تمام معابر شهرک رضوی رفت و روب می شود و تا کنون تنها  ۱۶۰کامیون ده تنی نخاله از شهرک رضوی جمع آوری شده که هزینه کرد شهرداری در این امر به نوبه خود به چشم نمی آید.

علی یعقوبیان ضمن بیان این مطلب که با وجود جمع آوری نخاله ها و پاکیزگی معابر و همچنین لکه گیری برخی نقاط شهرک رضوی، شخص بنده به عنوان یک شهروند هنوز رضایت کافی را از شرایط این منطقه ندارم افزود: شخصا علاقمند هستم در صورت وجود اعتبارات کافی در شهرک رضوی اقدامات خدماتی و عمرانی بیشتر و بهتری انجام دهم چراکه با کمبودهای منطقه آشنا هستم برای مثال در تلاش هستیم تا نسبت به احداث ایستگاه اتوبوس در شهرک رضوی اقدام کنیم و با رایزنی های انجام شده با دانشگاه شاهرود از اتوبوس های آنها برای حمل و نقل اهالی شهرک استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تردد دانش آموزان ساکن شهرک رضوی، ابراز داشت: یک دستگاه مینی بوس توسط شهرداری بسطام برای این مهم به کار گرفته شده است که صبح ها دانش آموزان را از شهرک به سوی مدارس و بالعکس منتقل می کند که این اقدام با هزینه اندکی توسط خانواده ها انجام می پذیرد.

محمد علی یعقوبیان شهردار بسطام

۳۸ قلاده سگ توسط شهرداری تلف شده‌اند

شهردار بسطام مجموع اعتبارات هزینه شده در شهرک رضوی را یک میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: مجموع اقدامات ذکر شده مانند آسفالت، بهسازی معابر، جمع آوری نخاله ها، دستگاه های راهسازی و ... اعتباری معادل یک میلیارد ریال را برای شهرداری بسطام به دنبال داشته است که متاسفانه این امر توسط برخی افراد دیده نمی شود.

یعقوبیان ادامه داد: این حق مسلم مردم است که از متولیان امور شهری اقدامات بیشتری برای رفاه خود بخواهند اما از سوی دیگر با نگاهی به بسطام می توان دریافت که کار ما مسئولان هم با اعتبارات محدود و امکانات اندک بسیار سخت است اما تا حد توان و امکان از هیچ کاری در زمینه خدمات رسانی به مردم دریغ نکرده ایم.

شهردار بسطام با اشاره به اتلاف سگ های ولگرد در سطح شهر بسطام اعلام کرد: در روزهای گذشته که بحث اتلاف سگ های ولگرد در دستور کار شهرداری قرار داشته ۳۸ قلاده سگ در محدوده بسطام و البته حومه، تلف شده اند که شهرک رضوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و مردم باید بدانند که ما در حد امکان اقدامات لازم را انجام می دهیم.

مردم شهرک برای احداث نانوایی باید به بخش اداری مراجعه کنند

علی یعقوبیان، بسطام را روستا شهر و به نوعی شهر کشاورزی دانست و تصریح کرد: اطراف بسطام را باغات و روستاها احاطه کرده اند و به واسطه فاصله یک کیلومتری شهرک رضوی و بسطام تردد سگ های گله و سگ های ولگرد واقعا اجتناب ناپذیر است اما از سوی دیگر نباید از این امر هم غافل شد که مردم نیز باید در دفع زباله های خود مراعات کنند.

وی اذعان داشت: در بسیاری از موارد دیده شده است که دفع زباله ها توسط خود ساکنان محلات و به صورت غیر اصولی انجام می شود یا زباله ها به زمین های بلامعارض جنب منازل مسکونی ریخته می شود که این امر حیوانات سرگردان را به دنبال غذا به میان معابر عمومی می کشاند.

این مقام مسئول در خصوص نانوایی نیز اظهار داشت: احداث نانوایی با مجوزهای لازم از بخشداری صورت می گیرد و بخش خصوصی باید در این امر اقدام کند و اگر جایی کمکی از دست شهرداری بسطام بر می آید، ما برای ارائه خدمات آماده هستیم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب